Hemsidans design, innehåll och användarvänlighet är A och O för att bygga varumärke som försäljning online.
Har du koll på hur din hemsida kan prestera och bidra till bättre resultat?
Att bygga en hemsida idag är inte svårt, men att bygga en hemsida som verkligen levererar kräver mer. Innan man sätter igång och bygger måste man fråga sig vad syftet med hemsidan är – ”Vad vill jag att hemsidan ska göra för mitt företag?” Först då har man ett mål som man kan ta sikte mot och något man i efterhand kan följa upp.
På samma sätt är det viktigt att tänka vem man bygger hemsidan för, d.v.s. vem ska använda den? Hur ser målgruppen ut, hur vill de söka information och hur vill de ta kontakt. Hemsidan är nämligen inte till för dig och ditt företag, utan för dem som ska använda den – nämligen dina kunder.
Ett tvärsäkert sätt att tappa besökare är att ha en riktigt långsam hemsida som bara står och laddar…
Att uppnå snabb laddningstid kan däremot vara svårt då laddningstid beror på flera faktorer såsom innehåll, tema, plattform, tillägg, hosting, m.m.
Många av oss surfar via olika enheter varje dag. Därför är det viktigt att säkerställa att hemsidan fungerar på olika enheter och med olika skärmstorlekar.
På samma sätt är det viktigt att vara tillgänglig och sökbar på Google och andra sökmotorer.
Det är viktigt att känna sig trygg och säker när man surfar, som hemsidesägare har man som uppgift att säkerställa att man inte samlar in personuppgifter på ett felaktigt vis.
Det är också viktigt att hemsidan är säker för intrång och attacker. Välj din leverantör med omsorg.
Genom WordPress/Woocommerce skapar vi responsiva hemsidor som är enkla att sköta och som uppfyller alla krav. Vi erbjuder också support, stöd och hosting via oss.